Arenakoncernen med ingående dotterbolagen Arbetslivsresurs AR AB, Arena Personal Sverige AB, Alea Kompetenshöjning AB och AU Utbildning AB har infört ett kvalitetsledningssystem enligt Svensk kvalitetsbas kravstandard (2:2019) som skapar förutsättning för ökad kundnöjdhet och ständiga förbättringar. Detta är en viktig kvalitetsstämpel för vårt mångåriga kvalitetsarbete i våra olika verksamheter säger Maria Wetterholt, hållbarhets- och kvalitetschef.
Detta innebär att våra verksamheter har:
• Identifierat kunders och andra intressenters krav
• Kartlagt processer och identifierat risker och möjligheter
• Upprättat kvalitetspolicy, kvalitetsmål och rutiner
• Förankrat, följt upp och kommunicerat kvalitetsarbetet
• Godkänts vid revision av dokumenterat och praktiskt kvalitetsarbete
Maria Wetterholt som är hållbarhets- och kvalitetschef säger att vi genom ett koncerngemensamt ledningssystem för ökad kundnöjdhet och ständiga förbättringar tar ytterligare steg för att stödja våra kunder i strävan om ökad måluppfyllelse.